Lyukacsos torta

img_4152.JPG

A napokban járta be a fb-ot egy nagyon ötletes elkészítésű torta. Én csak lyukacsos tortának neveztem el. Talán a femina.hu linkje volt, de most nem találom. Tudjátok arról a tortáról beszélek, ahol adott egy kakaós piskótaalap, ebbe fakanál segítségével lyukakat fúrtak, beletöltöttek sajtkrémes krémet, ezt beborították tejszínhabbal és a tetejére szórtak kakós keksz darabokat.

Én azóta, ahogy megláttam - el akarom készíteni. Ma este tudtam időt szakítani rá. Írom az én verziómat, ami glutén, tej és tojásmentes, de Te simán is el tudod készíteni - ez csak egy un. útmutató. :-)

 

1. lépés: Kakaós piskóta alap itt. Amikor kihűlt a piskóta, fakanál segítségével lyukakat szúrunk a tésztába.

2. lépés: Sajtkrémet nem fogyaszthatunk, így egy sima növényi tejes vanília puding került bele a lyukakba.

Vanília pudinghoz: 1 csomag glutén és tejmentes vanília puding, (Aldi)  4 dl tej, 2 evőkanál Eritrit. Elkészítjük a pudingot csomagoláson lévő utasítás szerint.

Ha kihűlt a pudingunk, beleöntjük a lyukakba és elsimitjuk a tortánk tetején.

3. lépés: Tejszínhab, akinek mehet. Tejallergiásoknak, ha bírják (nekünk túl édes, és sok adalékanyag van benne) mehet a Meggle tejszínhab, ez kemény habbá verhető.  Én sima növényi tejszínt használtam. Ezt a krémes tejszínt a pudingra kanalaztam. 

4. lépés: kakós keksz összezúzása. Vásárolhatunk kakaós kekszet, vagy készíthetünk mi magunk is. Glutén, tej és tojásmentes kakaós keksz recept itt

Eredmény, nagyon finom, lágy, nem édes (mi szájízünk szerint édesítettem) tortánk született.

Ajánlom mindenkinek ezt az elkészítési módot, akár a saját bevált kakaós piskóta alapoddal, a kedvenc krémeddel, tejszínhaboddal és a kedvenc kekszeddel.

Jó étvágyat!

img_4154.JPG